اهدای نمونه سلول های بنیادی خون ساز پرسنل شرکت بهمن موتور به مرکز پذیره نویسی محک | بهمن دیزل
اهدای نمونه سلول های بنیادی خون ساز پرسنل شرکت بهمن موتور به مرکز پذیره نویسی محک

اهدای نمونه سلول های بنیادی خون ساز پرسنل شرکت بهمن موتور به مرکز پذیره نویسی محک

  • تاريخ انتشار : چهارشنبه 6 دی 1396
اهدای نمونه سلول های بنیادی خون ساز پرسنل شرکت بهمن موتور به مرکز پذیره نویسی محک

به مناسبت 7 دی روز کودکان بهبود یافته محک، شرکت بهمن موتور در اقدامی داوطلبانه در مرکز پذیره نویسی خونساز محک عضو شدند و سلول های بنیادی خود را اهدا کردند.
یکی از مشکلات پیوند سلول های بنیادی، وجود اهدا کننده مناسب است که در بهترین شراطی یک بیمار تنها 25 درصد شانس دارد تا از والیدن، خواهر و برادر و یا خویشاوندان سلول های بنیادی دریافت کند. محدودیت نمونه ها، هزینه بالا و عدم قطعیت در تطابق نمونه های دریافت شده از خارج از کشور نیز از دیگر عواملی است که باعث شد که یکی از مراکز پذیره نویسی اهدای سلول های بنیادی خون ساز ایران در محک شکل گیرد تا با استفاده از ظرفیت جامعه مدنی ایران، امکان استفاده رایگان برای نیازمندان به پیوند فراهم شود و علاوه بر دریافت کنندگان ، اهدا کنندگان نیز بتوانند با مشارکت ارزشمتد خود، نوع جدیدی از اندیشه والای کمک به همنوع را تجربه نمایند.
افتتاح مرکز پذیره نویسی اهدای سلول های بنیادی خون ساز محک
این مرکز بر اساس تفاهم نامه ای میان محک با شرکت بهمن موتور و بهمن دیزل شکل گرفته است. آغاز به فعالیت این مرکز به عنوان نخستین تفاهم نامه مسئولیت اجتماعی محک در بهمن ماه سال گذشته کلید خورد. براساس این تفاهم نامه، مقرر شده است تا شرکت های بهمن موتور و بهمن دیزل هزینه انجام 5000 آزمایش ثبت نمونه مربوط به اهداکنندگان نمونه برای ایجاد اولین مرکز غیردولتی پذیره نویسی اهداکنندگان سلول های بنیادی خون ساز در بیمارستان محک را تامین نماید.
شما هم می توانید با عضویت در مرکز پذیره نویسی اهدای سلول های بنیادی خون ساز نجات بخش یک زندگی باشید. به همین منظور می توانید جهت ثبت نام به محک مراجعه کرده و یا با شماره 23501132 تماس بگیرید.

تصاویر بیشتر...