آغاز تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی | بهمن دیزل
آغاز  تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی

آغاز تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی

  • تاريخ انتشار : چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397
آغاز  تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی ناوگان حمل ونقل عمومی

مراسم آغاز تحویل 500 دستگاه خودروی مینی بوس ایسوزو از محل طرح نوسازی و اشتغال زایی با وام 4 درصد با حضور مهندس حسن نیا معاون وزیر راه و شهر سازی، صدرالله بمانا مشاور عالی ریاست سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای، مدیر عامل گروه بهمن، مدیرعامل شرکت بهمن دیزل و مدیر فروش خودروهای تجاری گروه بهمن در شرکت بهمن دیزل برگزار شد.
همچنین شرکت بهمن دیزل در این برنامه 84 دستگاه مینی بوس ایسوزو را غالب طرح جایگزینی خودرو فرسوده به شرکت کنندگان در این طرح تحویل داد .
گفتنی است کاهش مصرف سوخت، اشتغالزایی و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای از اهداف اجرای این طرح است.  همچنین80 درصد قیمت این مینی‌بوس‌ها تسهیلات با نرخ سود ۴ درصد است و ۲۰ درصد آورده متقاضی است.
عبدالهاشم حسن‌نیا در این مراسم افزود: اگرچه طرح نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی بار و مسافر از چند سال قبل آغاز شده است، اما چند سالی بود که به نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی کمتر توجه شده بود، به همین دلیل در سال جاری اولویت را به نوسازی ناوگان مینی‌بوسرانی دادیم.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: این سازمان با همکاری صندوق کارآفرینی امید و خودروسازان داخلی، نوسازی ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه را در دستور کار دارد.
وی خاطرنشان کرد: ۲۵۰ هزار دستگاه انواع خودروهای سنگین باری و مسافری در جاده‌ها تردد دارند که باید نوسازی شوند.
همچنین صدرالله بمانا در مراسم تحویل ۵۰۰ دستگاه مینی‌بوس ایسوزو بابت نوسازی ناوگان مینی‌بوسی اظهار داشت: از سال ۷۹ نوسازی ناوگان فرسوده در سازمان راهداری آغاز شد  که اولویت در بخش مسافری، اتوبوسی، مینی‌بوسی و سواری بود اما در بخش مینی‌بوسی کار چندانی انجام نشد.
مشاور عالی ریاست سازمان راهداری  و حمل و نقل جاده ای بیان کرد: ۵۷ هزار دستگاه مینی‌بوس در کشور داریم که به سن اسقاط رسیده‌اند؛ سن متوسط آنها ۲۴.۸ سال است که باید ۱۰ سال باشد.

تصاویر بیشتر...