شرایط گارانتی خودرو | بهمن دیزل
شرایط گارانتی خودرو

شرایط گارانتی خودرو

قابل توجه مشتریان محترم :

• نگه داشتن دفترچه گارانتی توسط نمایندگی تخلف محسوب میگردد و فقط دفترچه تا زمانیکه خودرو در نمایندگی جهت تعمیرات متوقف است میتواند در اختیار نمایندگی قرار گیرد.

• جهت پایین آوردن هزینه های تعمیرات و جلوگیری از سودجویی تعمیرگاههای غیر مجاز خواهشمند است بعد از پایان دوره گارانتی( 36 ماه یا 200.000 ) کیلومتر نیز به نمایندگی های خدمات پس از فروش این شرکت در سراسر کشور مراجعه فرمایید.

• انجام سرویس ها فقط در محل نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل قابل پذیرش میباشد.

• در صورتیکه قطعات اصلی خودرو که توسط کارخانه روی آن نصب یا مونتاژ گردیده اند با قطعات غیر استاندارد تعویض شوند باعث خارج شدن خودرو و یا قسمت های مرتبط از گارانتی خواهد شد.

• عدم مراجعه در زمان و کیلومتر مذکور در خارج از محل نمایندگیهای مجاز خدمات خدمات پس از فروش شرکت موجب ابطال گارانتی خودرو میگردد.

• این دفترچه به منزله شناسنامه خودرو بوده و راننده موظف است هنگام مراجعه به نمایندگی این دفترچه را به همراه داشته باشد و دفتر چه المثنی صادر نخواهد شد .

ضوابط گارانتی خودرو:

خریدار گرامی ضمن تشکر از حسن انتخاب شما، شرایط و چگونگی استفاده از خدمات گارانتی، سرویس های دوره ای خودروی خریداری شده را به اطلاع می رساند:

تعریف گارانتی:

  • گارانتی تضمین شرکت سازنده برای رفع ایرادات فنی ناشی از اشکالات تولیدی یا مواد اولیه قطعات و مجموعه ها برای مدت معین و کارکرد محدود به صورت رایگان می باشد.

گارانتی خودرو:

• هر خودروی مکسوس توسط شرکت بهمن دیزل از تاریخ شروع گارانتی برای دوره سه ساله و کارکرد دویست هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا رسد) گارانتی می گردد.

• موارد مصرفی شامل روغنها،سوخت،مایع خنک کننده،مایع شیشه شور،فیلتر،لامپ و فیوزها مشمول گارانتی نمی باشد، هم چنین قطعات استهلاکی مانند لنت ترمز،صفحه کلاچ،تیغه برف پاکن،تسمه ، رینگ چرخ در صورت داشتن ایراد تولید مشمول گارانتی می باشد. 

نحوه پذیرش : 
برای انجام سرویس های اولیه، دوره ای و یا سایر تعمیرات مورد نیاز خودروی خود میبایست به یکی از نمایندگی های خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه مرکزی شرکت در سطح کشور مراجعه فرمایید. به منظور تسریع در پذیرش و ترخیص به موقع خودروی خود به نکات ذیل توجه فرمایید:
1- مالکان محترم بایستی برای انجام سرویس دوره ای قبل از رسیدن به کیلومتر سرویس مورد نظر ، به صورت تماس تلفنی با واحد پذیرش نمایندگی مورد نظر جهت تعیین وقت اقدام نمایند. 
2- پذیرش گارانتی از طرف شرکت منوط به رعایت و اجرای کامل مقررات گارانتی و انجام کلیه سرویسها و خدمات تعمیراتی در نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه مرکزی شرکت میباشد. 
3- ساعات پذیرش در نمایندگی های خدمات پس از فروش معمولا از ساعت 8 صبح لغایت 15 و ترخیص خودرو ها حداکثر تا ساعت 17 صورت می پذیرد. 

 

شرایط پذیرش خودرو برای خدمات گارانتی: 
هنگام مراجعه مشتری به نمایندگی برای دریافت خدمات گارانتی ، وجود شرایط ذیل در بدو امر الزامی است: 
1- به همراه داشتن دفترچه گارانتی توسط مشتری. 
2- وجود مهر انجام سرویس اولیه در قسمت تاییدیه انجام سرویس اولیه دفترچه گارانتی (برای خودروهایی که محدوده سرویس اولیه آنها طی شده است)
3- وجود شرایط گارانتی مطابق محدودیت زمانی و کارکرد ( 3 سال یا 200000 هزار کیلومتر)
4- مطابقت دفترچه گارانتی با پلاک مشخصات نصب شده بر روی خودرو. 
محدودیت زمانی و کارکرد شمول گارانتی برای خودرو های تولیدی شرکت بهمن دیزل بدین قرار است: 
حداکثر زمان مجاز حداکثرکارکرد (کیلومتر) 36 ماه بعد ازتاریخ تحویل به اولین مشتری دویست هزار کیلومتر 
توجه:
 در صورت انقضای یکی از شرایط فوق (کارکرد یا زمان) خودرو از شمول گارانتی خارج میگردد.     
مهم :
 مواردی که باعث خارج شدن خودرو و یا قسمت های مرتبط از گارانتی میگردد:
- در صورتیکه قطعات اصلی خودرو که توسط کارخانه روی آن نصب یا مونتاژ گردیده اند با قطعات غیر استاندارد تعویض شوند .
- هرگاه مالک در زمان و کیلومتر مقرر برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه مرکزی مراجعه نکند خودرو به طور کلی از گارانتی خارج میگردد.
- در صورتیکه مالک به صورت پیاپی در دو سرویس دوره ای به نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش یا تعمیرگاه مرکزی مراجعه نکند خودرو به طور کلی از گارانتی خارج میشود.
- تعمیراتی که در خارج از نمایندگی های مجاز یا تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل (طبق لیست پیوست) انجام شوند. 
- چنانچه سیستمهای برقی خودرو ( بخصوص سیم کشی ) توسط فرد یا افراد غیر مجاز ، تعمیر و یا دستکاری شده باشند. 
- در صورتیکه راننده به علت بی توجهی به علائم هشدار دهنده در صفحه نشانگر ها و ادامه رانندگی موجب بروز خسارت به قسمت های مربوطه گردد. 
- در صورتیکه لوازم جانبی و آپشن ها که با برق خودرو در ارتباط می باشند در خارج از کارخانه یا سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل نصب شده باشند . مانند : دزد گیر، کولر ، سیستم های مونیتورینگ و... .

- در صورتیکه بر اثر تصادف یا حادثه خودرو نسبتا آسیب شدید دیده باشد.

- استفاده از مواد شیمیایی ( ضد یخ ، روغن هیدرولیک و ...،) که مورد تایید شرکت بهمن دیزل نباشد.

- خسارات ناشی از بلایای طبیعی (زلزله ، سیل و...) تصادفات ، جنگ ، سرقت ، آتش سوزی ، شورشها و تظاهرات باعث خروج از گارانتی خواهد شد .

- هرگونه دستکاری در سیستم کیلومتر شمار خودرو و هریک از قطعات دیگر خودرو باعث خروج از گارانتی خواهد شد.

درخواست ها و یاد آوری های لازم:

مالک گرامی

1- چنانچه در طول دوره گارانتی ، تمام فرم های خدمات گارانتی این دفترچه مورد استفاده قرار گرفت و نیاز به فرم های بیشتری بود ، شما میتوانید با ارائه این دفترچه به سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل ( با مراجعه مستقیم یا از طریق یکی از نمایندگی های خدماتی مجاز یا تعمیرگاه مرکزی ، دفترچه گارانتی جدید برای خودرو ی خود دریافت نمایید.

2- رانندگانی که مایلند در کلاس های آموزشی آشنایی با خودروی مکسوس (سرویس و نگهداری) شرکت کنند میتوانند با واحد آموزش تماس حاصل نمایند.
3- در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات و راهنمایی بیشتر در زمینه خدمات پس از فروش خودرو با خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل به آدرس: تهران – کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج - جنب کاشی ایرانا – سازمان خدمات پس از فروش بهمن دیزل (کد پستی 1399939711) و یا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل نمایید. گارانتی رنگ: کیفیت رنگ خودروهای تحویلی برای مدت 18 ماه از تاریخ تحویل خودرو با شرایط قید شده تضمین می گردد.

مواردی که شامل گارانتی رنگ نمی باشد:

• قسمت هایی از بدنه خودرو که بر اثر تصادف آسیب دیده باشد.

• آسیب های ناشی از برخورد اشیای خارجی (سنگ ، شن و...)

• آسیب های محیطی مانند ریختن شیره درختان و فضولات پرندگان روی بدنه و قرار داشتن خودرو در فضای آلوده به بخارات شیمیایی.

• قسمتهایی از خودرو که بر اثر نصب لوازم جانبی و عدم مراقبت صحیح، خراش برداشته  و یا آسیب دیده باشد.

      قابل توجه مشتریان محترم :

  • نگه داشتن دفترچه گارانتی توسط نمایندگی تخلف محسوب می گردد و فقط دفترچه تا زمانیکه خودرو در نمایندگی جهت تعمیرات متوقف است میتواند در اختیار نمایندگی قرار گیرد.
  • این دفترچه به منزله شناسنامه خودرو بوده و راننده موظف است هنگام مراجعه به نمایندگی، این دفترچه را به همراه داشته باشد.
  • انجام سرویس ها فقط در محل نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش (طبق لیست پیوست) یا تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل قابل پذیرش می باشد.
  • مراجعه خودرو به تعمیرگاههای متفرقه در طول دوره گارانتی، موجب ابطال تعهدات گارانتی خودرو می گردد.
  • هرگونه تعمیرات و تعویض قطعات در خارج از شبکه ی نمایندگی های خدمات پس از فروش (طبق لیست پیوست) باعث خارج شدن خودرو و یا قسمت های مرتبط از گارانتی خواهد شد.
  • جهت کاهش هزینه های تعمیرات و جلوگیری از سودجویی تعمیرگاههای غیر مجاز، توصیه می گردد بعد از پایان دوره گارانتی(36 ماه یا 200.000 کیلومتر) به نمایندگی های خدمات پس از فروش این شرکت (طبق لیست پیوست) مراجعه فرمایید.

ضوابط گارانتی خودرو:

خریدار گرامی:

  1. ضمن تشکر از حسن انتخاب شما، شرایط و چگونگی استفاده از خدمات گارانتی، سرویس های دوره ای خودروی خریداری شده را به اطلاع می رساند:

تعریف گارانتی:

  1. گارانتی تضمین شرکت سازنده برای رفع ایرادات فنی ناشی از اشکالات تولیدی یا مواد اولیه قطعات و مجموعه ها برای مدت معین و کارکرد محدود به صورت رایگان می باشد.

گارانتی خودرو:

  1. هر خودروی مکسوس توسط شرکت بهمن دیزل از تاریخ تحویل خودرو به اولین خریدار، برای دوره سه ساله و کارکرد دویست هزار کیلومتر (هر کدام زودتر فرا رسد) گارانتی می گردد.
  2. موارد مصرفی شامل روغن ها، مایع خنک کننده، مایع شیشه شور، فیلترها، لامپها و فیوزها مشمول گارانتی نمی باشد. هم چنین قطعات استهلاکی مانند لنت ترمز، صفحه کلاچ، تیغه برف پاک کن، تسمه در صورت داشتن ایراد تولید، به مدت 6 ماه یا 5000 کیلومتر ،لاستیک 12 ماه (با کسر درصد کارکرد لاستیک) یا 100.000 کیلومتر و باطری 12 ماه مشمول گارانتی می باشد.

نحوه  پذیرش خودروی MAXUS

برای انجام سرویس های اولیه، دوره ای و یا سایر تعمیرات مورد نیاز خودروی خود می بایست به یکی از نمایندگی های خدمات پس از فروش(طبق لیست پیوست)  یا تعمیرگاه مرکزی شرکت مراجعه فرمایید. به منظور تسریع در پذیرش و ترخیص به موقع خودروی خود به نکات ذیل توجه فرمایید:

  • مالکان محترم بایستی برای انجام سرویس دوره ای قبل از رسیدن به کیلومتر سرویس مورد نظر ، به صورت تماس تلفنی با واحد پذیرش نمایندگی مورد نظر جهت تعیین وقت اقدام نمایند.
  • پذیرش گارانتی از طرف شرکت منوط به رعایت و اجرای کامل مقررات گارانتی و انجام کلیه سرویسها و خدمات تعمیراتی در نمایندگیهای مجاز خدمات پس از فروش (طبق لیست پیوست)  یا تعمیرگاه مرکزی شرکت می باشد.
  • ساعات پذیرش در نمایندگی های خدمات پس از فروش معمولا از ساعت 8 صبح لغایت 15 و ترخیص خودرو ها حداکثر تا ساعت 17 صورت می پذیرد.
  • ساعات پذیرش در تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل از 7 صبح لغایت 22 می باشد.

شرایط پذیرش خودرو برای خدمات گارانتی:

هنگام مراجعه مشتری به نمایندگی برای دریافت خدمات گارانتی ، وجود شرایط ذیل در بدو امر الزامی است:

  • به همراه داشتن دفترچه گارانتی توسط مشتری.

  • وجود مهر انجام سرویس اولیه در قسمت تاییدیه انجام سرویس اولیه دفترچه گارانتی (برای خودروهایی که محدوده سرویس اولیه آنها طی شده است).
  • وجود شرایط گارانتی مطابق محدودیت زمانی و کارکرد ( 3 سال یا 200.000 کیلومتر)
  • مطابقت دفترچه گارانتی با پلاک مشخصات نصب شده بر روی خودرو.

سرویس اولیه:

    برای انجام سرویس اولیه محصول خریداری شده باید در فاصله کارکرد بین 4500 تا 5500 کیلومتر یا شش ماه پس از تاریخ تحویل    خودرو به مشتری (هر کدام زودتر فرا رسد) ، با همراه داشتن دفترچه گارانتی خودرو به یکی از نمایندگی های مجاز خدمات پس از           فروش (طبق لیست پیوست) یا تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل مراجعه فرمائید.

مهم: انجام سرویس اولیه فقط تا شش ماه پس از تاریخ تحویل خودرو به مشتری مجاز می باشد و همچنین انجام آن حتی به شرط پرداخت هزینه توسط مشتری، مجاز نمی باشد.

توجه: هزینه اجرت سرویس های اولیه و پانزده هزار کیلومتر به صورت رایگان می باشد و مشتری می بایست در صورت تمایل یا نیاز به تعویض اقلام مصرفی (مانند : انواع روغن ، مایع خنک کننده، مایع شیشه شور، فیلترها، لامپها و فیوزها) هزینه آنها را پرداخت نماید.

هزینه های مربوط به عملیات سرویس و نگهداری از طریق شرکت در سیستم نرم افزاری نمایندگی ثبت می گردد.

 سرویس های دوره ای:

توجه داشته باشید که انجام سرویس های دوره ای، در مدت زمان یا کیلومتر کارکرد های مشخص شده ، هزینه تعمیر و نگهداری خودرو ها را کاهش داده و شرایط رانندگی اطمینان بخشی را برای شما فراهم می نماید. هنگام انجام این سرویس ها سیستم ها و قسمتهای پیش بینی شده خودرو مورد بررسی و بازدید قرار گرفته و برخی تعمیرات، تنظیمات و تعویض قطعات روی آن صورت می پذیرد که عدم انجام به موقع این سرویس ها با توجه به خساراتی که به بار می آورند هزینه های تعمیر و نگهداری خودرو را افزایش می دهد. بر همین اساس ضرورت دارد که طبق جدول ارائه شده در این دفترچه نسبت به انجام سرویس های دوره ای خوروی خودبا مراجعه به یکی از نمایندگی های خدمات پس از فروش (طبق لیست پیوست) یا تعمیرگاه مرکزی شرکت بهمن دیزل اقدام فرمائید.

نکات:

1. هرگاه مالک در کیلومتر مقرر برای یکی از سرویس های دوره ای (به غیر از سرویس اولیه) به نمایندگی مجاز (طبق لیست پیوست) مراجعه نکند ، در صورت مراجعه بعدی بنا به تشخیص کارشناس فنی نمایندگی و کارشناس گارانتی شرکت سرویس دوره ای مورد نظر انجام شده و خودرو تا سرویس بعدی از گارانتی خارج خواهد شد.

  1.  فیش های سرویس های اولیه و 15000 کیلومترضمیمه دفتر چه گارانتی می باشد که، بعد از انجام هر سرویس فیش مربوطه بعد از تکمیل و امضا توسط نمایندگی مجاز (طبق لیست پیوست) از دفترچه جدا خواهد شد.

چنانچه هنگام انجام سرویسها نیاز به تعویض قطعه باشد با توجه به ضوابط اعلام شده از جانب خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل به کلیه نمایندگی ها نسبت به گارانتی یا عدم گارانتی قطعه مذکور اقدامات لازم توسط نمایندگی مجاز (طبق لیست پیوست) صورت می پذیرد .

محدودیت زمانی و کارکرد مشمول گارانتی برای خودرو های تولیدی شرکت بهمن دیزل بدین قرار است:

هرگونه دستکاری در سیستم کیلومتر شمار خودرو و هریک از قطعات دیگر خودرو باعث خروج از گارانتی خواهد شد.

درخواست ها و یاد آوری های لازم:   

مالک گرامی

  1. چنانچه در طول دوره گارانتی ، تمام فرم های خدمات گارانتی این دفترچه مورد استفاده قرار گرفت و نیاز به فرم های بیشتری بود، شما می توانید با ارائه این دفترچه به سازمان خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل با مراجعه مستقیم یا از طریق یکی از نمایندگی های خدماتی مجاز (طبق لیست پیوست) یا تعمیرگاه مرکزی ، دفترچه گارانتی جدید برای خودروی خود دریافت نمایید.
  2. رانندگانی که مایلند در کلاس های آموزشی آشنایی با خودروی مکسوس (سرویس و نگهداری) شرکت کنند می توانند با واحد آموزش تماس حاصل نمایند.در صورت نیاز به هرگونه اطلاعات و راهنمایی بیشتر در زمینه خدمات پس از فروش خودرو با خدمات پس از فروش شرکت بهمن دیزل به آدرس:
تهران  کیلومتر 13 جاده مخصوص کرج(شهید لشگری)- جنب کاشی ایرانا سازمان خدمات پس از فروش بهمن دیزل (کد پستی 1399939711)  و یا با شماره تلفن های ذیل تماس حاصل نمایید.